Related Post

Minggu, 12 September 2010

KEEP PROMISES ( MENEPATI JANJI )

Very difficult nowadays to people the right to make an appointment, at least true in life. Yes that how human ... easy to say but difficult to practice. Like me... lol and it  happened to me an interesting story from mailist hopefully this story can pierce our hearts for literacy with the so-called "KEEP PROMISE" it .... yes hopefully useful. 

This is a story that the quotes from the story significantly from China's cities.

In Dong Han era there was a very well known for his loyalty and attitude that has always been a good friend. The person named Zhu Hui, originating from the region of Nan Yang.



Zhui Hui rose to fame while still studying at a university. In those days all people who want to study at university should go into town - a big city because there are only there the university. Zhu Hui able to mix with people from different regions and from various characters and culture. He always develop friendly attitudes. If you've been friends, he is very loyal friend, and most people - people who knew him loved him.

On a spring, a friend of his named Zhang Kan ill. As such he was a special visit friends and pray that his speedy recovery. While Zhang Kan himself realized that his illness was very severe and can not be helped anymore.Zhang Kan told Zhu Hui, "my friend, I realized that my life will not be much longer. I know that no one would be free from death and the pain that's been like this, I'd better prepare ourselves to face death and heart. There is little else that still I worry that my wife and daughter. I'm worried how my daughter can grow normally and well. I also hope there are people who can help my wife to face the day - the day without me by his side. Zhu Hui, you're like a brother, so I beg you to watch and help my wife and son "Holding the hands of Zhang Kan, Hui Zhu promised, "Our relationship is like a brother sister relationship, so the wife of a close relative is a brother close to me too, so believe me I could watch them properly. But now the most important thing is rest assured that your illness is treatable. Try to get up and believe that this illness could be cured and you can be healthy again. "

But hope is the hope of living, because his next day Zhang Kai died. Hui Zhu was fulfilling his promise to his wife and children watched Zhang Kai. He gives a lot of money as the stock of their lives a day - day. He also frequently visited and watched them. There are so many problems that must be completed and Zhu Hui really - really can solve their problems.

Son named Zhu Zhu Hui Xie could not understand the attention and great help from his father who told his wife & son Zhang Kai. Because of that, one day he asked, "It seems the relationship between Dad & Zhang Kai's father and not too deep, why is dad so concerned & with all your heart to help his wife and children have left?"

With patience Zhu Hui explains, "My father and Zhang Kai was like siblings, if siblings died, his wife and children of siblings also our attention and please hrs. Moreover, the father had promised to convey to Zhang Kai that after he died, my father would help & watched his wife & son. The promise must be fulfilled. So the two reasons for this father, if you can understand? " Xie Zhu, his son was even nodding his head. Since then, he could receive help and attention sincerely convey to his father's wife & children Kai Zhang

Wisdom Words :Like the sun that gives warmth to the world, and vice versa someone gives warmth to others, especially to those "near & friends. Fulfilling a promise to the people" cousin hearts, as beautiful as the sun certainty who will always be shining on the earth for still spinning ...

                     ===========================================


Sulit sekali pada jaman sekarang orang untuk bikin janji yang tepat, setidaknya menerapkan dalam kehidupan. Ya begitulah manusia ...mudah mengatakan tapi sulit untuk mempraktekkannya. Seperti saya ini ....(hehehe) dan kebetulan sekali saya dapat cerita menarik dari mailist mudah-mudahan cerita ini bisa menusuk hati kita untuk melek dengan apa yang disebut "KEEP PROMISE" itu .... semoga bermanfaat ya. 

Ini adalah cerita yang di kutip dari Kisah bermakna dari negri China.

Pada zaman Dong Han ada seorang yang sangat terkenal karena kesetiakawanan dan sikap nya yang selalu menjadi seorang sahabat yang baik. Orang tersebut bernama Zhu Hui, berasal dari daerah Nan Yang.

Zhui Hui mulai terkenal saat masih kuliah di sebuah universitas. Pada zaman itu semua orang yang mau belajar di Universitas harus pergi ke kota – kota besar karena hanya disanalah terdapat universitas.Zhu Hui mampu bergaul dengan orang dari berbagai daerah dan dari berbagai karakter serta budaya. Ia selalu mengembangkan sikap bersahabat. Jika sudah berteman, ia sangat setia kawan, dan umumnya orang – orang yang mengenalnya sangat menyukai dirinya.

Pada suatu musim semi, seorang teman nya yang bernama Zhang Kan sakit keras. Karena itu ia khusus mengunjungi teman nya ini dan berdoa agar cepat sembuh. Sementara Zhang Kan sendiri menyadari bahwa sakitnya sudah sangat parah dan tidak bisa ditolong lagi.Zhang Kan berkata kepada Zhu Hui, “ Teman ku, aku sadar bahwa hidupku tidak akan lama lagi. Aku tahu bahwa tidak seorang pun yang akan bebas dari kematian dan dengan sakitku yang sudah seperti ini, lebih baik aku menyiapkan diri dan hati untuk menghadapi kematian. Hanya ada sedikit lagi yang masih aku khawatirkan yakni istriku dan anak perempuanku. Aku khawatir bagaimana putriku bias bertumbuh normal dan baik. Aku juga harap ada orang yang bias menolong istriku untuk menghadapi hari – hari tanpaku di sisinya.Zhu Hui, kamu sudah seperti saudaraku sendiri, karena itu aku mohon kamu dapat memerhatikan dan menolong istri dan anakku”Sambil memegang tangan Zhang Kan, Zhu Hui berjanji, “Hubungan kita sudah seperti hubungan kakak adik, jadi istri dari saudara dekat adalah saudara dekatku juga, karena itu percayalah bahwa aku bisa memerhatikan mereka dengan baik. Tetapi sekarang yang paling penting adalah yakinlah bahwa penyakitmu masih bisa diobati. Berusahalah bangkit dan percayalah bahwa sakit ini bisa disembuhkan dan kamu bisa sehat kembali.”

Namun harapan tinggal lah harapan, karena keesokan hari nya Zhang Kai meninggal dunia. Zhu Hui pun memenuhi janjinya untuk memerhatikan istri dan anak Zhang Kai. Ia memberikan banyak uang sebagai bekal hidup mereka sehari - hari. Ia juga sering kali mengunjungi dan memerhatikan mereka. Banyak sekali permasalahan yang harus diselesaikan dan Zhu Hui benar – benar dapat memecahkan masalah mereka.

Putra Zhu Hui yang bernama Zhu Xie tidak dapat mengerti perhatian dan pertolongan yg besar dari ayahnya kepada istri & anak Zhang Kai. Karena itu, satu hari ia bertanya, "Tampaknya hubungan persabahatan ayah dan Zhang Kai tidak terlalu dalam, mengapa ayah begitu memerhatikan & dengan segenap hati menolong istri dan anak yg ditinggalkan?"

Dengan penuh kesabaran Zhu Hui menjelaskan," Ayah dan Zhang Kai sudah seperti saudara sekandung, Jika saudara sekandung meninggal dunia, istri dan anak dari saudara sekandung juga hrs kita perhatikan dan tolong. Apalagi ayah sudah berjanji kpd Zhang Kai bhwa stlh dia meninggal, ayah akan menolong & memerhatikan istri & anaknya. Janji harus dipenuhi. Jadi dengan 2 alasan ayah ini, apakah kamu bisa mengerti?" Zhu Xie, putra nya itu pun menganggukkan kepalanya. Sejak saat itu ia bisa menerima dgn tulus pertolongan dan perhatian ayahnya kpd istri & anak Zhang Kai

Mutiara Hikmah:Seperti Matahari yang memberi kehangatan pada dunia, demikian juga sebaliknya seseorang memberikan kehangatan kasih kepada sesamanya, terutama kepada orang" dekat & sahabatnya. Memenuhi janji kepada orang" yg dekat dihati, seindah kepastian matahari yg akan selalu menyinari bumi selama masih berputar...





0 komentar:

Posting Komentar